GUI, HUD & Events

HÄR kan man nu ladda hem den senaste versionen av spelet. OBS! XNA Redistributable 3.1 behövs för att köra spelet.

Det är väl snarare så att Java saknar events. I Java får vi events genom att använda anonyma klasser med closures vilket känns som en "work around" snarare än en lösning. Men för att få events i Java måste vi även implementera en massa skit runtomkring så som listor för att hålla lyssnare och funktioner som itererar listan för att trigga respektive händelse.
I C# används 'delegate' och 'event' för att hantera händelser vilket känns som en riktig lösning. Fördelen med Java är väl att man kan se hur allt fungerar och det finns ingen magi bakom. C# lösning kan kännas lite klurig ibörjan dock.
I övrigt rekommenderar jag att du använder tillägget Resharper, det går inte att programmera i Visual Studio utan den! När man väl har börjat använda den kan man inte gå tillbaka.
Ägigt projekt! Kan rekommendera patternet Event bus för att smidigt decoupla alla olika klasser i ditt projekt så att det blir mycket mycket lättare att implementera ny funktionalitet och strukturera om appen om det behövs. UML-diagrammet får gärna se ut som en event bus kopplad till massor av individuella komponenter, snarare än en massa komponenter kopplade till varandra på o-hierarkiska och slumpmässigt spagettiliknande vis.