En sommar, ett spelprojekt.

I sommar läser jag 15hp Spelprogrammering från Högskolan på Gotland (hgo). I denna kurs skall man göra ett spel samt en rapport. Vad kan då vara bättre än att starta en blogg kring utvecklingen av detta projekt? Framför allt så kommer bloggen hjälpa mig att sammanfatta hela utvecklingsprocessen medans jag arbetar så när det är dags för rapportskrivande så borde jag ha ganska klart för mig vad som skall skrivas ner. Samtidigt så hoppas jag kunna få feedback på spelet från er läsare så att jag kan förbättra spelet hela tiden. Jag kommer att lägga ut nya versioner av spelet så fort jag känner att det finns något nytt att visa, så se er gärna som speltestare. ^_^

Spelet kommer att kodas i C# och XNA (XNA's Not Acronymed) som är Microsofts egna Framework för spelutveckling. Jag har tidigare gjort ett ganska stort projekt i XNA så jag ser denna kursen som ett sätt att gräva djupare i XNA. Därför kommer jag försöka skriva om både problem som dyker upp i XNA samt saker jag anser vara fördelaktiga. OBS! För att kunna köra spel som är utvecklade i XNA så krävs: 1. En Windows-burk (doh!). 2. Microsoft XNA Framework Redistributable 3.1 som finns att ladda hem gratis HÄR.

Detta var allt för nu, kommer skriva mer om själva spelet samt idéen jag har i nästa inlägg. Tills vidare får ni nöja er med min 90-tals-banner som ändå säger något om känslan i mitt spel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0