Former, skada och ögongodis

Nu går det även att byta form på enheterna, detta innebär även att man ger olika skada på olika fiender. Enheten fortsätter även skjuta på en intilliggande fiende om den nyss beskjutna fienden skulle dö. Jag ville ju ha en s.k. "sten-sax-påse"-balans mellan enheterna, då kommer såklart fråga: Vilka enheter borde ge mer skada till någon annan enhet? Vad känns mest logiskt? Jag beslutade mig för att: fyrkant slår trekant, trekant slår cirkel och cirkel slår fyrkant. Varför? Fyrkanten har fler kanter än trekanten (större), trekanten är spetsig och sticker hål på cirkeln (farligt), och cirkeln..ehm...är.. rundare än fyrkanten? :P Säg gärna till om ni har någon annan kombination som känns mer logisk. Kommer nog behöva ha en liten bild med "kretsloppet" någonstans i GUIt, är ju tyvärr inget system som spelaren är van vid och finner naturligt.

I övrigt så fixade jag så att de "aktiva" enheterna får en ljusare färg samt har en "uppdateringsanimering" som kan behövas för att få den grafiska stil jag vill ge spelet. Vidare så har jag lite olika saker att välja mellan. 1. Fixa en "explosion" när skotten träffar något. 2. Ett GUI för att ändra formerna, stoppa eldgivning m.m. 3. Börja kolla på nätverk och fixa stöd för två spelare.


HÄR kan man nu ladda hem den senaste versionen av spelet. OBS! XNA Redistributable 3.1 behövs för att köra spelet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0