Nu blev det tomt....

Klarade Mass Effect 2 igår, tog mig ca 32 timmar effektiv speltid. Är fortfarande mållös...världens...bästa...spel? Iaf om man ser till hur gripen och engagerad jag någonsin blivit av ett spel. Visst, jag har betydligt fler speltimmar på både Mario Kart, Alex Magic Hammer och typ Tetris(?) men inget spel har någonsin tagit tag i mig och aktiverat rysningsnerverna på liknande vis som Mass Effect gjort. Det blev oerhört tomt nu, vad skall men spela härnäst som kan fylla gapet efter episka upplevelser i hjärnan? Dragon Age? DLCn till Mass Effect 2? KOTOR? Gears of War? Kanske t.o.m. GTA 4? Det finns ingen titel som övertygar mig att kunna axla ansvaret efter ME2.....


Kommentarer
Anders skrev:

Inte många spel fångar en på samma sätt som Mass Effect 2 gjorde.



Moder Warfare kom nära på sitt sätt genom att att låta spelaren uppleva vad som kanske kan beskrivas som en mycket hektisk interaktiv krigsfilm. Gamla äventyrsspel som The Longest Journey och Grim Fandango är fina exempel på hur spel kan vara djupa och karaktärsdrivna och ändå fånga spelaren. Rollspel som Baldurs Gate 2 och i princip alla andra spel som Bioware gjort har lyckats ganska väl genom att ge spelaren en karaktär och handling som spelaren själv kan styra.



Mass Effect 2 slår samman delar av allt detta för att skapa ett mycket bra spel. Tyvärr lyckades de inte riktigt med alla delar av spelet men det kan förlåtas.



Själv spelar jag nu Assassin's Creed 2. Det är inte ett perfekt spel och det är inte alls lika bra som Mass Effect 2, men det är ett trevligt spel (om man kommer runt dess hemska DRM) som är mycket bättre än ettan och som faktiskt har en hygglig handling (och konspirationsteorier i mängder). Bra tidsfördriv tills man kan hitta ett bra nytt rollspel eller äventyrsspel, men det ser ut som att man kan få vänta ett bra tag.

2010-04-26 @ 20:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0